Friday, 16 November 2012

entry sambil tidoqq

Assalamualaikum...


hoho...wa memang susuah nak percaya...wa boleh menaip pagi-pagi cam niee...sejujurnya...wa x tido lagi...biasa laaa...minggu depan da start final exam...wa agak bz...tidur pon x menentu...ok2...lu jangan pikiaq wa study...wa nie pemalas...wa ngan member2 wa bz maen counter strike...insyaALLAH ahad nie br wa nak start bukak buku...


ok...pagi2 buta nie wa nak cerita sikit...lu orang mesti pernah rasa kan....tengah lepak2 kat kedai makan atau mapeley atau yang seumpama dengannya...ada dua orang hamba ALLAh datang...yang seorangnya buta dan seorang lagi dop pimpin tangan yang buta tu...singggah dari meja ke meja...


wa memang marah...bukan marah kat mereka berdua tu...tapi wa marah dekat siapa je yang mengutuk...menghina...mengata kat mereka berdua tu...aku taw...korang akan cakap mereka semua tu ada ejen...kalau bagi duit kat mereka...ejen2 mereka akan kaya raya...pedulik apa semua tu...betulkan niat korang...cuba korang pikir...kalau kita semua x bagi duet kat mereka...n kalau betul laaa dieorang nie ader ejen2 yang jaga....agak2 korang ketua dieorang akan cakap per lau dieorg balik dengan tangan kosong...



1 : ehhh xpe2...jangan sedeh2 x dapat duit hari ni....duduk2 k...rehat...nak mkn aper...steak..kfc...mcd...or

2 : dieorang dimaki...dipukul...mungkin x dapat jamah makanan lansung untuk hari tu...siapa taw kann...


bersangka baik laaa...kalau pon korang x nak dengar cakap wa nie...lu x yah bagi...simpan je duit korang...tapi jangan dop sot set ngata kat belakang...lu x pernah lalu apa yang dieorang lalu...kadang2 keterdesakan hidup buat kita berfikir mudah...ye...pilih jalan mudah....lu ingat dieorang suka buat macam tu....jika ada pilihan lain yang lebih baik...lu orang boleh cakap...sebab x lalu...siapa yang suka dihina...orang gila pon marah lau lu orang panggil dia gila...


wa harap...lepas nie...lau ada antara saudara2 wa yang kacak,,,macho,,,cantik...comel yang nampak mereka2 nie...bantulah...tanam niat dalam2...moga dengan apa yang lu orang bagi tu...mereka lebih senang...mereka dapat makan...mereka dapat tempat tinggal...kehidupan mereka lebih terjamin...doakan mereka...insyaALLAH....



okie...sejujurnya...wa pon x taw apa yang wa dop merepek kat atas tu...wa rasa wa nak tidoqq dulu...n wa yakin bila bangun nanti...wa baca balik apa yang wa tulis nie...wa akan tumbuk diri wa sendiri...sebab ayat2 yang bodoh n berterabur...tu wa yakin....

okie...wa minta saudara2 wa kat luar sana...doakan wa dapat jawap dengan tenang final exam wa nanti...dari 19 nov - 2 dis....

9 comments:

CekbOlat-bOlat said...

hoyehh . penah ada skali tu nak bagi . tapi kwn wa ckp jangan . diorg sihat tapi sajje buat2 .

sakitnye hati dgr

hawiz said...

moga dpt jawab final..yeahh

Rizan Abdul Ali said...

Interesting.. menarik jg entry kali nie.. Tapi kalau saya la, saya x kan bg duit. order nasi putih berlaukkan ayam goreng than bg kt dia.. suh dia makan...

GUNNERS said...

CekbOlat-bOlat : tegur k...nasihat sesama saudaara...

GUNNERS said...

hawiz : thankz der

GUNNERS said...

Rizan Abdul Ali : kadang situasi tu x kena...tapi ok gak lau buat macam tu ...hoho

Nurul Ain said...

ada ke yg ktuk2 dpan2 drg?
http://nurulnamasaya.blogspot.com/

GUNNERS said...

Nurul Ain : ader je

Dayah Danisha said...

Maen counter stike ? Arrhh ! lama xmaen . rindu . Tak leh na maen masok virus . sial ! Apa2 pun lu merepek di entry ne banyak buka mata aku woo . Terbaik dri ldang lhaa.. (Y)