Tuesday, 5 February 2013

berfikir sejenak

asslamualaikum....


aku sebenarnya dahh nak tido n tetiba ak terfikir..


semua orang akan melalui zaman pekerjaan kan...yang paling syokkk time kerja mestilaaa part dapat gaji kannn....tapi pernah tak korang terpikir....gaji yang kita dapat tu...memang rezeki kita kee...memang untuk kita ke semua tu...aku nak bagi contoh....katalah kite kerja n gaji kite lebih kurang rm1500 sebulan...dan dengan gaji tu...ni antara benda2 yang mungkin kite akan buat



  1. rumah sewa - rm200
  2. kereta - rm450
  3. makan..minum - rm 700
  4. lain2 - rm150

lebih kurang cam nie la aku rasa andai satu hari nanti kite bekerja...n aku x rasa rm1500 yang kite dapat tu kite punya sebenarnya....sebabnya ;

  1. rm200 dari gaji kita sebenarnya duit tuan rumah yang aku sewa
  2. rm450 lak duit loan bank yang aku guna tok beli kereta
  3. rm 700 untuk ak bagi kedai2 makan yang memenuhi selera murah aku nie
  4. n selebihnya untuk pakaian or enjoy n ngarot2 ak...

habis mana duit kita...ok kat sini yang aku nampak...dari rm1500 yang kite dapat tu...yang duit kite ialah duit2 yang kita masukkan kat tabung2 masjid...sedekah kat anak2 yatim...nilai tu jee laaa duit kita yang sebenarnyaaa....



adessssss....aper aku merapu nie...betul ke x aper yang aku cakap nie...hahahahhaa...otak merapu aku nie time2 cam nie mmg mengarut ckit...hahahahhaa....pas bace komen2 r ckit...kot2 dapat betulkan otak aku nie...kah3...

5 comments:

Qarr Jalil said...

aku rasa .. mngarut2 pun ko ade bagi nasihat..

Liyana Ramli said...

aku nak cakap.. tadi aku dapat first salary aku taw3?? =)

GUNNERS said...

Qarr Jalil : x taw bgune ke x...hahaha

GUNNERS said...

Liyana Ramli : belanja ak weyhhhh...laparrrr....

Aku Penghibur said...

confused bace entry nie ... apa pon jangan lupa sedekah walaupon Rm 1