Sunday, 4 September 2011

zaman bebudak 1...

    okie....ak ghase cam nak tulis sal zaman budak2 ak...sebab ak rasa zaman budak2 ak memang menghiburkan...lau zaman 2 dmulakan ngan kain putih...ak rasa habis jer zaman tu...da xde putih da kat kain 2...penoh dengan warna warna kehidupan ku(maap r...baru bangun tdo...so kuat r ckit merapu)...
    tapi aku tengok...budak2 sekarang dah x pandai nak gunekan zaman bebudak dia tu...mase banyak terhabis kat game...laptop...tb...pergghhh memang x leh blaaaa....
    meh abng nak citer ckit..aku masa kecik2 x leh tengok parit...paya o aper2 jer tempat yang ada ikan...aku mesti pasang nawaitu...nak g test nyauk ikan...ak rasa bab menyauk nie r benda paling seronok mase ak budak2...n masa nie memang x reti takut...semua tempat ak terjun...xda pikir ular o aper2 pon...yang penting ak balik dapat hasil...

         n masa nie mak ak suka kurung ak kat luar rumah bila ak wat salah apa2...ak macam biasa r...x reti dop diam...ak ambik sauk n teroz g port2 yg dekat tok menyauk....da agak penat balik r rumah....sampai jer rumah...akan ader 1 masalah...nak letak ikan 2 dalam aquarium...lau ak men letak sah2 kantoi ak g nyauk sesorang...da r ayah ak time zaman nie zaman dier paling garang...selisih ngan dia pon ak nak lari...ak pon pasang strategi...ak panggil adik ak(adik ak mase 2 manje ckit...paling bongsu)...n ak mula r reka bende yang x logik...adik ak mase 2 umur dalam 3-4 tahun...bkn reti aper...ak pon cakap r ikan yang ak tangkap 2 boleh jadi robot la...ikan tu bila besar kuar lampu n macam2 g r...n adik ak pon aknan g kat ayah n mak ak...n mulekan sesi memujuk tok letak ikan 2 dalam equarium...dalam banyak2 strategi...ini r yang selau menjadi....


                                       untuk dak2 yang x kenal sauk
    



      satu g...yang ak suka maen...laga spider...o mase zaman 2 ak n memember panggil spider 2 "King"...king nie kecik jer...warne itam...port nak cr si king nie kat celah2 daun pandan...o daun yang jenis lebar2...memang 2 r port dier....dapat jer tangkap..letak dia kat dalm bekas kaset...n cara maen dier lak...letak dia kat menh=ghadap ngan king lawan...tolak2 dier ckit...n dia akan start lawan...x lame pon dieowg lawan...selaunya dalam 4-5 saat jer...mesti ada sekor yang lari...yang lari 2 kompem2 kalah....n yang paling lawak...siap letak king betina kat tengah2...kononyer nanti king jantan tu ak kuat n lawan ngah penoh bsemangat....






                                 
                                                   nie r namenyer king







                                       
\                                                     nie lak bekas kaset


     okie r wei..memang banyak g ak nak gtaw...tp member ak ajak g shoru lak...nanti2 r ak sambung....

p/s : maaplah lau ak bukan penceriata yang baekkkkk






3 comments:

ChentaEty said...

hehe..nice hobby during childhood..budak llaki..x heran..hehe..anyway,already follow ur blog..=)keep in touch

Aimifiqa said...

wa suke mancing time kecik juga.

miera-in said...

as'salam..salam pekenalan..
bru je blog walking cni..agak menarik cite yg awk ltk..keep it up!! :)
...xkesah cre penceritaan..tpi apa yg ingin disampaikan dpt..XD