Sunday, 3 February 2013

indahnya merapu...

assalamualaikum...

di pagi yang indah lagi permai nie...izinkan aku merapu...merapu dan merapu selagi mampu...


entry aku kali nie dtujukan kepada gadis2 yang comel...cantik...cute...manis dan lelaki2 yang macho...ganas dan brutal yang sedang bercinta...kecewa...angau dan sewaktu dengannya...


di pagi yang membosankan nie aku tetiba terniat tok membukak fb dan macam biasa...akan ternampak status2 or post yang acah acah kecewa akibat cinta yang gagal...hohohohoho...dan macam biasa laaa...punca2nya mesti orang ketiga...bertepuk sebelah tangan n macam2 lagi...


ni aku nak cerita...segala apa punca tu cuma satu penyebab...penyebab yang Allah nak tunjuk yang kita xde jawapan....kemungkinan untuk sebab2 tu mungkin :


  • antara korang memang takde jodohhhh
  • mungkin ada jodoh tapi atas kesalahan atau maksiat yang korang buat samada sengaja atau tak...n Allah gagalkan sementara supaya korang boleh belajar dan perbaiki diri korang yang x berapa elok tuuu...

di sebabkan otak aku yang agak tepu...itu je yang aku dapat senaraikan...hahaha...apa2 pun bila gagal tu x yah laaa nak kecewa sangat,,,,ckit2 dahhhhh....life must go on...kalau gagal...muhasabah...mungkin ada mana2 yang silap....rajin2 laa cari n gali...mintak tolong kat Allah...dia je taw apa terbaik tok kite....






aku suka ayat kat atas nie...sebab hidup kita ALLAh yang atur...bukan macam yang kita nak...x yah mencari sebab ALLAh akan hantar...pikiaq2 balik...kawan2 korang korang yang dop keliling korang tu...yg dop bff bagai tu...cam na korang jumpa...korang p cari kat mana...dlam telaga mana korang jumpa...x ke dieorang datang sendiri...toksah nak kalut sangat...


yeahhhhhhh....siap 1 entry merapu...jangan menyesal baca k...hahahahhaa....

3 comments:

Syahidah Fadilah said...

sempoi la blog ni :)

Aisya Humaira said...

terbaek la. mne de merapu pun. :D

Shaqir Ir Manz said...

kih3... aku stuju yg point nombor 2 tuh... :D