Monday, 28 November 2011

kenape perempuan suke membebel!!!!!

assalamualaikum!!!

merujuk pada tajuk diatas (skema x???) wa nak cerita satu kisah yang wa pon da lupe berlaku pada zaman bilaa...tapi cerita nya lebih kurang macam nie la k...


ada seorang lelaki nie...dia rajin buat solat jemaah kat masjid...lepas solat dia duduk kat masjid baca al-quran n kitab-kitab...selalu sangat la dia balik lewat ke rumah...bila dia balik jerr...isteri dia selalu membebel n marah-marah kat dia...lelaki biasa la kan...bila dah selalu sangat kena marah n membebel mesti hangin satu badan...ye laaa...dia pergi solat pun salah...dan terlintas la kat kepala dia untuk ceraikan isteri dia...tapi sebelum dia lafaz cerai...dia rasa macam nak minta cadangan dari pemimpin masa tu (x sure la sape...sape taw tolong bagitaw k...)...dia pun keluar dari rumah tinggalkan isteri dia yang tengah marah-marah tu...sampai je dekat rumah pemimpin tu...x sempat dia nak bagi salam lagi...dia dengar pemimpin tu kena marah-marah dengan isteri dia...bahkan lagi teruk dari yang dia kena...dia pun ambil keputusan nak balik...sebab dia rasa yang pemimpin tu x kan boleh selesaikan masalah dia tu tu sebab pemimpin tu sendiri lalu apa yang dia lalu...belum sempat dia nak balik...pemimpin tu buka pintu...n terkejot sebab nampak lelaki tu ada kat luar rumah dia...n berlaku la perbualan...lebih kurang macam ni laa

pemimpin : kenapa kamu datang ke rumah saya...ada masalah ke..
lelaki  : x...saja-saja je datang
pemimpin : mani boleh saja-saja...mesti ada masalah...kalau x kamu x kan datang
lelaki : sebenarnya macam nie...macam yang tuan taw...saya selalu berjemaah dan menuntut ilmu di masjid dan pulang lewat..sampai-sampai je kat rumah...isteri saya selalu marah kan saya macam isteri tuan marah kan tuan...sebab tu saya datang ke sini...sebab saya dah terpikir untuk menceraikan isteri saya...tapi samapi-sampai kat sini...saya dengar tuan pun lalu apa yang saya lalu...dan saya beranggapan tuan x boleh untuk membantu saya..
pemimpin : wahai saudara...membebel...marah...itu sifat perempuan...kamu kena bersabar...itu la senjata perempuan...mereka buat macam tu bukan sebab dia benci atau x suka kamu...tapi sebab dia sayang kat kamu...dia nak kamu ada selalu di sisi dia...sebab tu dia marah dan membebel...batalkan niat kamu...



okie...lebih kurang macam tu la cerita dia...wa berkongsi nie sebagai nasihat tok sahabat-sahabat kat luar sana yang mungkin selalu tensyen bila kena marah ngan mak or isteri...sebab terlalu ramai yang bagi mesej kat wa ngadu kena bebel ngan mak...sakait ati la...marah laa....n cerita nie korang kena ingat time korang kena macam tu...sapa yang taw cerita sebenar pasal kisah nie...tolong email wa k...


thanks sebab bacaaa...jangan lupa komen n follow k....assalamualaikum!!!

21 comments:

missyun said...

kita suka marah , tak suke kena bebel :))

GUNNERS said...

missyun : semua sama jee...tapi jangan melawan...jangan berontak....bersyukur sebab dia mabik berat kat kita!!!

nurul diana said...

saya kaki bebel , kbai

cik ika said...

ika kaki membebel..huk3

GUNNERS said...

nurul diana : yeker????yeaahhh...percayeee


cik ika : suke bebel gak...kurang2kan laa...kia3

raymond said...

http://www.dataentryjobs.us/58786.html

Data entry work at home!!! try it now..

owner : Lynn said...

nice info ! ;) TQ

9n0L4 said...

sudah lumrahnyaaaaaaaa. hee.

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

xsuka di bebel tapi suka membebel hahaha..:P

Dian Hazwani said...

lelaki mmg tak suke pmpuan mbebel.. tp dh lumrah kan pmpuan mmg ske mbebel.. mcm sy.. haha

eyFa fAFa said...

love it ^^

GUNNERS said...

raymond : ok

GUNNERS said...

owner ; lynn :- thankzz...

GUNNERS said...

9n0L4 : mayb

GUNNERS said...

teyhasahaje a.k.a. nurul:hahahha...melampau tu...ahakzzz

GUNNERS said...

dian hazwani :ahahhah...elakkan...slagi bolehh!!!

GUNNERS said...

eyfa fafa : thankz yaa

elynnzainol said...

"wahai saudara...membebel...marah...itu sifat perempuan...kamu kena bersabar...itu la senjata perempuan...mereka buat macam tu bukan sebab dia benci atau x suka kamu...tapi sebab dia sayang kat kamu...dia nak kamu ada selalu di sisi dia...sebab tu dia marah dan membebel...batalkan niat kamu..."

terpaling best.ehehhh. guys, singgah la page saya jugak.oh kpd tuan tanah, salam :)

mRs.Lea said...

perempuan memang dilahirkan kuat membebel sebenarnya. :)

GUNNERS said...

elynnzainol : ahakzz..tq....insyaALLAh akn singgah...salam ...

GUNNERS said...

mRs. Lea : iyee???bahaye niiee...hahaha