Saturday, 15 October 2011

nasihat 2 !!!!!

assalamualaikum....


ehem3...okie rini wa nak tulis bekenaan entry nak taw!!!!....mcm2 wa dapat jawapan...ader yang cakap maen ngan kucing...berangan n dengar lagu...mesej ngan yg tsyg...on9 n macam2 jawapan lg wa dapat...wa lak sebelom tdoo wa suke on9...smpi mate2 tol2 rabak or pikir masalah n cube cari jalan nk slesaikan...mcm2 masalah r kan...family...kwn2 n mcm2 g r...tu yg kadang2 sampai 2 jam baring br leh tdoooo....


okie bebalik pada tujuan wat tulis entry nie...wa ader cadangan tok lu orang....n benda nie lau bekesempatan wa kan buat....bila mase lu nak tidoo...lu parking baekkk atas tilam...lu pandang kat atas n lu pikir slame mana lu hidup..aper sumbangan lu...aper jahat yang lu buat...atau bahasa besh nyer muhasabah diri...sebab lau x wat benda nie...kita kan sentiasa pikir yang kite da sempurna...n tujuan muhasabah diri nak pikir aper dosa2 kita...aper salah2 kita...n menangislah...xde hal...wa pon selalu menanges...wa x malu nak citer niee...bukan menanges sebab ape..sebab mnyesal ngan dosa2 wa...biasa la masa mudaa...pkir enjoy jerrr...


wa penah dengar satu kisah...lau salah mintak tolong lu orang betolkan k...lebih kurang cam nie laa kan...ader sorang nie...dier tgh dihisab tok dibuat keputusan sama ada masuk syurga atau neraka..masa tu tangan..kaki...mulut..mata n semua anggota badan cakap yang si hamba ALLAh nie selalu wat maksiat...selau wat kemungkaran...n sebab tu hamaba ALLAh nie nak di masukkan ke neraka...tbe2 sebelon nak masukkan tu...bulu mata pon bercakap yang hamaba ALLAh nie penah menanges sebab mnyesal atas segala kemungkaran n maksiat yang dia penah wat...dan sebab menanges n menyesal tu laa..hamaba ALLAh tu dimasukkan ke syurga...lebih kurang macam tu la cerita nyer...lau salah minx tolong la betolkannn...


okie...cubalah try para sahabat...masa tu la baru kita rasa diri kita nie hina sangat...banyak salah kita...banyak dosa kita...manusia kan..selalu lupa diri..selalu rasa diri nie betol..baekkk...sempurna...wa pon kadang2 ader rasa mcm tu...tapi try laaa...lua kan lapang bila lu buat macam nie...lagi cantik lepas muhasabah diri tu buat solat sunat taubat...lapang kepala...lapang hati...insyaALLAH...lu orang cuba r k...sekadar nasihat dari saudara kepada saudara...


p/s : lau ada salah dalam entry nie tolong betolkan k...minx tolong sesanagat...nie je laa utk entry kali niee...x taw nak type pe daaa...

7 comments:

RinsyaRyc said...

jangan berdendam. kalau sudah berdendam dengan seseorang, semua kebaikan dia kita pandang dengan mata yang salah.. bukan dengan mata hati yang tulus...

Aisya Humaira said...

huuu thanks atas pesanan..
kadang2 org pun lpe gak sbelum tdo tu nk kenang blk pe yg org dh lakukan spnjg hr tu..

pe2 pun entry terbaik.. :)

Bilal binti Robah said...

betul la kisah lu tu,der
kisah bulu mata selamatkn tuannya
itu la pentingnya bertaubat dan bertaubat
even dah bertaubat da,taubat lah lagi
sbb kita xtau kot ada dosa yg kita tak sedar dah terbuat kan
smoga syurga milik kita semua

:)

nazirah said...

btul tu .. kdg2 kte kene muhasabah diri hee

eh eh nnt klau arnab2 parsi sye tu dah ada anak , sy bg awak satu tu pun kalau die lahirkan bnyk anakla hee ;)

nazirah said...

hahaha insyaAllah ye huhu ;)

JANA said...

muhasabahhh....

p/s:ehem balik...:)

Cahaya Muktamad Dengan Allah said...

memang selalu nanges sblm tido..semoga Allah hitung ianya sebagai ibadah. aminn.