Tuesday, 4 October 2011

aurat!!!!

Assalamualaikum!!!!


holaa...atas permintaan cik Aisya Humaira...dier nak wa citer sal bertudung tapi x menutup aurat....walaupon wa bukan pencerita yang baekkkk tapi wa akan cuba!!!


BERTUDUNG TAPI X MENUTUP AURAT...memang banyak r kat luwa sane orang2 macam nie...terlalu banyak...x yah jauh..dalam fb...twitter...myspace dan yg seangkatan dengannya memang belambak...okeyh2...wa taw lu orang nak contoh kan....sebab yang laen lak...


Lu gi jalan...g la kat kampus2 yang banyak course tok dak2 gurl...lu parking depan kampus...lu tengokkk gadis2 comel...cute..cantik...manis kuar dr kampus...ader yang bertudung tapi baju lengan pendek...baju n seluar ketat...nampak lurah2 yang x patut wa tengok...pakai tudung tapi rambut mngerbang keluar...n macam2 lagi la...wa nak cita panjang lebar pon wa penat...baek lu orang tengok sendiri laa...


BERTUDUNG TU X WAJIB!!!!!!


memang ramai yang akan cakap wa kasi ajaran sesat lak lepas nie....bace dulu sampai habis k...bertudung...pakai baju...seluar...kain tu x wajib...menutup aurat 2 yang wajib...kene paham betol2 aper tu aurat....x kisah la lu nak lekat daun2...ranting2 kayu kat badan lu...janji tok lelaki tutup dari pusat hingga lutut..n perempuan seluruh badan kecuali muka dan tapak tangan...ak rasa tok lelaki mudah...tapi tok perempuan agak susah lu orang nak paham...


ok tok gadis2 cantik...ayu...lawa...comel kat luwa saner (amboi senyum kena puji erkkk)...bila nak keluar...pakai baju yang longgar2...seluar pon sama...jangan buaya2 kat luar tengok lu orang leh taw bentuk badan lu macam mana...ternaekk nafsu dieowang...sape susah...lu orang gak susah...dapat dosa free...ngan kteowang2 sekali terjebak...kesian la kat kami nie...bertudung 2 lau boleh labuhkan...jangan dok angkat letak atas leher...x kisah la korang nak pakai tudung macam mana...nak lilit sana...lilit sini...x kisah...janji labuh...tutup segala rambut...anak2 rambut segala...daging kat dada tu....n nie yang paling penting n mungkin ramai x tahu...tutup kaki 2 wajib k...sebab dalam definisi aurat : seluruh badan kecuali muka dan tapak tangan...xde cakap kaki kan...so yang lu olang dok tayang kaki tu kenapa....pakai la stokin...lau nk style g pakai kasut...habis cerita...ingat 2 wajib...ramai kaum2 perempuan wat x nampak jer benda nie...


wa rasa tu jer kot yang wa nak cerita...mata da ngantok...akal x fungsi ngan baekkk nie...aper pon...lau ada salah n silap dalam percakapan...sila2 komen kat bawah...sebab wa x perfect...maseh belajar...tegur menegur la kan...xde hal ngan cara mana sekalipon...maki pon wa x kisah..xdak hal...k wa minx diri dulu...nak beradu satt...

p/s : maap x tunjuk contoh...kesian kat yang jadi contoh tu t...x pasal2 dapat ganjaran sebab lu orang  tengok..

10 comments:

miera-in said...

btol3 ^__^

Aisya Humaira said...

terbaik awok~~~
^_^
hrap girls kt luar sana tu brubah ler kn? kn3? (psanan utk diri org sndri gak..heee) :)

Dayana AZ said...

whahaha direct gler ~ :P

era kecik said...

gud entry.. he he he..
betul apa yang awak cakap.. :)

GUNNERS said...

miera : hehe
aisya humaira : insyaALLAH..hee...2 gak harapan wa
dayana AZ : supaya orang mudah paham....
era kecik : heh...yg baek dtg dr ALLAH yg burok semua atas kelemahan wa

Siti Mashitah Saidin said...

erk. aku tak tau nak komen apa. aku sendiri pon tak sempurna. :)
takot kata kat org,nanti anak sendiri plak mcm tuh. apa pon, yg baik kita jadikan pedoman.


p/s : suruh aku datang belog ko,ko sendiri tak pernah komen belog aku

RinsyaRyc said...

hehehe.. puasla budak laki tengok.. larr larr *jln senyap2

nurul diana said...

hahaha , suke entri ni:P

GUNNERS said...

siti mashitah : memang x de yg layak tok nasihat lau nk tggu yg sempurna...hehehehe
rinsyaRyc : tutup segalanyerr...kesian la kat lelaki2 cam wa niee....
nurul diana : wahh cik toink2 sggh cnie...thankzz yepppp

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Entri ni best! Suka sgt. Thanks. :D