Wednesday, 19 October 2011

kapel @couple

assalamualaikum...

wa ngan cari mud nak tidoo niee...n ngah tensyen ngan kelas yg belonggok2 sekarang...samapi wa terpaksa batalkan niat nak tengok bola pagi nie...huhuhuhu

wa tengok sekarang dak2 yang berkapel makin menjadi2 sekarang...kadang2 bila tengok gelagat masing2 rasa cam nak tumbok diri wa sendiri...sedeh...sakit mata n macam2 lagi perasaan yang timbul...nie wa nak senaraikan benda2 yang agak menyampah wa tengok yang dieorang buat

1 - pegang tangan baekk nyerr...macam awek o balak umur 2 tahun...takut lari o kena kidnap...
2 - dudok kat kerusi mana2...lelaki dok gosok2 tangan perempuan smbil berbual...
3 - si pempuan tolong lapkan mulot lelaki sebab ader sos mcd kat tepi bibir...(biase la balak umor setahun setengah)
4 - lau kuar naek motor..si pempuan dok pelok lelaki dengan gaya yang sangat2 mengelikan...
5 - bila lelaki tu da hantar se pempuan ke hostel o rumah...si pempuan akan salam n cium tangan lelaki tu(nie yang paling wa x leh blaaa)
6 - tangan wa da x larat nak typee...cukup r 5


APA MASALAH NGAN BENDA2 NI...


wa sakit mata tengok gelagat korang..macam da laki bini n da macam kompem2 je tu jodoh korang...satu je nasihat wa...stop r wat benda2 ginieee...ingat lu bawak maruah orang islam taw...dengan sebab benda2 yang lu buat...bukan maruah lu jerr...kalaupon lu rasa maruah lu x penting...tapi tolong la jaga maruah islam...lu marah bila islam dihina...tapi lu sedar x lu pon da jatohkan maruah islam...lu da tunjok benda negatif kat bangsa laenn...lu da cemarkan kesucian islam...jangan dop ikot sangat aper yang dalam tb...majalah tu...2 semua nak rosakkan kita...bukan wa marah lu tengok tb...tapi jangan r terpengaruh...lau lu terpengaruh...xde bezanye lu ngan adik wa yang selalu mintak wa beli naga tok dia...xde beza pon...drama2 kat tb da x leh ikot da sekarang...lelaki yang dok buntingkan anak orang selalu jadi hero...n makcik2...pempuan2 pon dop lap air mata sebab sedeh tengok si hero yang konon2nya nak bertanggungjawab r lepas buntingkan si heroin...da x boleh pakai da sekarang...jangan jadikan hiburan..artis tu idola...memang x kemana...wa bukan cakap wa x tengok tb..tapi ambik la yang positif jerr..yang negatif tu korang buang laa jauh2...x de guna ponn lau korang ambikk...


okie laaa...mata wa da stim gilerr..wa nak tidooo...maap ye wa bukan penulis yang baeekkkkk...harap apa yang cuba wa nak citer 2 sampai r...maap lau wa nyer bahasa kasar..lau ada salah wa sila2 la tegur k...wa minx tolong sesangat.....

31 comments:

thetingtong said...

waa dah kawen lom tentu nak jenjalan pegang tangan! >.<

Aisya Humaira said...

mm mmg btul..kdg2 err rse cm riso lak tgok dorg..
mgkin bg dorg cm ta lengkap kalo ta wat tu sume..cm org, skng ni..org nk smpan bnda tu sume dlu tok suami sy sorg jep..ksian kat suami nnti..bkal suami pun kne jaga jgk utk bakal istri..ksian kt istri tu nnti kn?

GUNNERS said...

thetingtong : hahahaha...tu laaa... xyah nak romantik sgt laaaa kannnn

GUNNERS said...

aisya humaira : selalu doa supaya jodoh kita dipelihara dari wat benda2 yang salah...heee...

thetingtong said...

nak romantik tunggu je kawen, time tu nk wat pape pon boleh! hehehe

GUNNERS said...

the tingtong : kwang3...hahahahaa...sokong andaa....

Aisya Humaira said...

yer..btul tu.. heee.. :)

GUNNERS said...

aisya humaira : hahaha...asek betoljerrr...kih3

Miss Dolce and Gabbana said...

jangan nak korea sangatlah.perasan romantik.Guwa dah komen ni yuran perlindungan lu mana? :P

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ..kemain ag,,tu bru 5..knp xsenarai kan sepoloh..mang xkan hbs kan...sakit mate lagi tgk yg kejam2..rety buat xrety tanggung huh...marah ni..:)

xanders.co said...

awat tak letak sploh ka? haha, awat sakit mata ka??

GUNNERS said...

miss dolce and gabbana : yuran perlindungan wa bankin t k

GUNNERS said...

teyhasahaje a.k.a. NURUL : x larat nk type bebanyakk...yang pasal tu pon wa da ader tulis...ce carii....jangan marah...takuttt nieee...

GUNNERS said...

xanders.co : byk sgt r 10...bkn stakat mata sakit...semua sakit...

si ngokngek said...

hahaha..benda nie slalu sgt tengok...kadang2 rasa mcm tgh duk dlm drama korean pulak..

pasal cium tangan tuh,aku pernah tgk..perghh mcm praktikal sebelum jadi isteri kowt..ngee~~

GUNNERS said...

si ngokngek : hahahaa...agakk r...tp benda tu x perlu laaaa...xde paedah pon bnde 2 selaen merosakkan maruah diri n agama kite

Eyda Syahida said...

wa benci ngan perangai adik wa sekarang. utamakan awek dari family snirik. sumpah wa geli. menyampah. meluat. wa pon penah ade kapel dulu tapi tak macam dye. wa rase cam nak lempang dua2.

GUNNERS said...

eyda shahida : eyppp...nasihat...dak sekarang kena nasihat...da x leh nk mara2...t berontak..cakap elok2 dulu...slow talk...jgn bekasar...

Miss Dolce and Gabbana said...

Gunners:haha.okay..okay.Ni nak ajar sikit ni kalau jumpa orang mcm tu kau sound direct je dowh.Biar la nak gaduh ke apa ke.Kita ada hak nak tegur.Paling senang pun kau lempang je.Sakit mata kan tengok kapel macam ni.bukan tahu dia bakal jadi laki/bini kita nanti.kalau putus padan muka.haha

GUNNERS said...

miss dolce and gabanna : hahahaha...x kan nak lempang...nasihat jew kot...selemah2 iman orang yang tegur dlm hati bile nmpk kemungkaran kan...heeee

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Betul tu. Setuju sgt. Budak2 skrg ni da lebih2. Mcm da kahwin. Org da kahwin pun tak mcm tu. *Entri ni bagus. Peringatan untuk semua. :D

YanaMIB said...

haha wa pernah buat entry sebijik gini pehtu kena maki dgn anon..grr~ =.=

GUNNERS said...

rabiatul adawiyah abd rahim : sekadar peringatan tok diri sendiri n rakan2 seagama!!!!hehehehhe

GUNNERS said...

yanaMIB : hahahaha...dulikkan...juangkan kan jerr...berani kerana benar!!!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam kenal..sis LM dtg dr blog ujang.couple tu mula2 suka2, tp bila mereka dah mcm ulat bulu geram gak tgk.mcm dah takda mata lain yg tgk mereka.masyukkk ngan dunia sendiri.geram2..mereka lupa mereka berjalan membawa agama juga kot?

mas saari said...

salam perkenalan!
singgah dari blog ujang..


kapel sekarang bukan tau malu, selamba je dok peluk2 cium2 depan khalayak ramai..

ina said...

cakap mmg ar ikut sdp mulut..
cube klu korang berada ditmpat yg sama mcm diorg..korang pun sama..
jgn mengata org la...

GUNNERS said...

lydia miza : moge mereka berubahh yee....kite doakan jerrrr

GUNNERS said...

mas saari: salam pekenalan gak...moge mereka berubah..same2 doakan k

GUNNERS said...

ina : bukan mengata saudari...nasihat...terlalu terok...x kan saya nak kena mengiyakan benda yang da terang2 salah...entry nie untuk diri saya n saudara2 seagama sy...sy x nak maruah islam di gadai...di hina...saudari nak???

Eera Shera said...

no 5 memang nyampah tol.mcm org dah kawin. pas kawin ntah buat lg ke tak.haha